[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ width=”100%” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” hover_enabled=”0″ width=”100%” max_height=”3000px” sticky_enabled=”0″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ custom_padding=”|||” hover_enabled=”0″ custom_padding__hover=”|||” sticky_enabled=”0″][et_pb_text _builder_version=”4.6.6″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” width=”100%” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ custom_margin=”-151px|||||” custom_padding=”0px|||||”]
اهمیت موضوع:
اگرچه وزارت آموزش و پرورش با بهره گیری از فضای مجازی ،رسانه ملی با مشارکت برخی از معلمان خلاق و دلسوز برای جبران تعطیلی مدارس و دور ماندن دانش آموزان از تحصیل، فعالیت های آموزشی را برنامه ریزی و اجرایی کرد، ولی بررسی ها نشان می دهد که هیچ یک از این فعالیت های آموزشی نتوانست جای کلاس درس حضوری را برای دانش آموزان پرکند و اکثر دانش آموزان صرفنظر از تقسیم بندی مدرسه ای شاگرد زرنگ و تنبل با افت تحصیلی مواجه شدند متاسفانه وجود ساختار های جدید از بابت فضای موجودکرونا نظیر آموزش مجازی ، آزمون مجازی ، حظور غیاب مجازی ، پرسش مجازی از یکسو ، حذف فیزیکی معلم ، مدرسه ، جو کلاس ، همکلاسی ها از سوی دیگر باعث شده است فضای تحصیل به صورت مجازی به یک رفع تکلیف در جامعه آموزشی تبدیل شده است. از سوی دیگر با توجه به حضور دایمی دانش آموزان در منزل و افزایش آنتروپی ارتباطی با والدین مازاد بر عوامل کاهش جدیت تحصیلی بستر برای تنش ها ، درگیری ها ، منازعات و .. آماده باشد که ماحصل آن اتفاقاتی نظیر استرس شدید ، اضطراب مداوم و حتی در مواردی توام با اثرات بالینی میباشد خواهد بود.
سیستم آموزش آنلاین و هوشمند به جای آنکه دانش آموز را وارد فاز جدیدی از آموزش ها خاص کند بیشتر توقع دانش آموزان را در داشتن امکاناتی همچون موبایل به روز ، کامپیوتر شخصی به روز ، اینترنت پرسرعت و نظایر آن بالاتر برده است. از سوی دیگر استفاده طولانی مدت از موبایل و کامپیوتر به بهانه کلاسهای مدرسه باعث شده است که والدین بیش از گذشته به روند تحصیلی فرزندان معترض باشند که همین اتفاق بستر مناسبی برای شروع تنش ها و درگیری ها و در ادامه استرس ها و اضطراب های فراوان میباشد.
با توجه به اثرات زیانباری که از بابت کروناویروس حوزه تحصیلی و حوزه خانوادگی را درگیر کرده است و ادامه روند باعث تزلزل جایگاه خانواده ، جایگاه معلم و … میشود میبایست با ایجاد روندهایی در مقابل این اثرات زیانبار ایستاد. میبایست متولیان امر با برگزاری دوره هایی در ابتدا ، والدین را با بایدها و نبایدهای لازم در در مورد تحصیل فرزندان آموزش دهند.آموزش والدین برای افزایش تاب آوری و کاهش تحریک پذیری نسبت به موضوعات ایجاد شده در منزل میتواند بخش قابل توجهی از این مشکلات را مدیریت کند.
مهمترین اهداف آموزشی این دوره عبارتند از:
- آشنایی با روند تحصیلی درست و استاندارد یک دانش آموز در عصر حاضر
- چگونگی مشارکت اولیا در روند تحصیلی دانش آموز و کاهش و بر طرف نمودن مشکلات درسی
- نحوه تشویق و جریمه موثر دانش آموز در جهت بهبود فرایند پیشرف تحصیلی
- چگونگی مدیریت زمان،مدیریت خواب،ارزیابی و کاهش استرس و تنش های خانوادگی
- چگونگی استفاده بهینه از تکنولوژی های جدید و آموزشهای آنلاین در جهت پیشرفت تحصیلی
معرفی مدیر دپارتمان جلوگیری از افت تحصیلی در دوران کرونا
دکتر سعید فرهادی(دکترای روانشناسی)
مشاور تحصیلی،مولف و کارشناس صدا و سیما
سوابق آموزشی:
-کارشناس مشاوره و هدایت تحصیلی صدا و سیما
– مشاور ارشد انتخاب رشته روبیکا
– مشاور و برنامه ریز تحصیلی مدارس نواندیشان، نیک اندیشان، اندیشه خلاق، شهید بهشتی،
شاهد راه زینب، توحید، پروفسور هشترودی،یکان ،حکیم نظامی، شهید مطهری، نجابت و…
-کارشناس تحصیلی و آموزشی رادیو گیلان و رادیو کیش
سوابق اجرایی:
-مشاور پروازی موسسات آموزشی مختلف و مدارس شیراز ،کیش ،تبریز ،کرمان ،جیرفت ،بوشهر ،عسلویه ،رفسنجان و…
– مشاور و برنامه ریز مدارس و موسسات آموزشی قلم چی جیرفت ، قلم چی صومعه سرا ، گاج رشت ، مهتا ، قلم چی رفسنجان ، گاج رضوانشهر ، شعب سنجش و دانش گیلان ، شعب علوی گیلان ،کلینیک رضوان تهران ، شعب ونوس گیلان ، وزارت نفت ، آموزش و پرورش استان بوشهر ، سازمان منطقه آزاد کیش ، آموزشگاه رتبه سازان ،آموزشگاه پیام عصر فارابی ، آموزشگاه دهخدا ،دبیرستان پروفسور هشترودی ، دبیرستان نواندیشان ، دبیرستان نیک اندیشان ، دبیرستان اندیشه خلاق ، دبیرستان شهید بهشتی ، دبیرستان راه زینب شاهد ، دبیرستان توحید ، دبیرستان گنجینه خرد ، دبیرستان شهید جندقی ، دبیرستان شاهد نجابت بوشهر ، دبیرستان شاهد شهید مطهری بوشهر ، آموزشگاه شکوه درخشان ، نمایندگی شعب سنجش گیلان ، شعب مبتکران گیلان ، مدرسه مینو ، دبیرستان حکیم نظامی
[/et_pb_text][et_pb_video src=”http://0ta100holding.ir/wp-content/uploads/2020/10/oft-tahsili.mp4″ image_src=”http://0ta100holding.ir/wp-content/uploads/2020/10/oft.jpg” play_icon_color=”#1fd7e0″ use_icon_font_size=”on” thumbnail_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.6)” _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ border_radii=”on|10px|10px|10px|10px” border_width_all=”7px” border_color_all=”#1fd7e0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_video][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]