[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ width=”100%” max_width=”100%” custom_padding=”0px|0px|0px|0px|false|false” hover_enabled=”0″ max_height=”3000px” sticky_enabled=”0″][et_pb_row _builder_version=”4.6.5″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” width=”86.7%” custom_margin=”|38px||-54px|false|false” custom_padding=”|||0px|false|false”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.6.6″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” width=”100%” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ custom_margin=”-86px|||||”]
اهمیت موضوع:
ارتباط جریان پویایی است که در آن تبادل اطلاعات صورت میگیرد. این جریان میتواند چهره به چهره یا رودررو باشد که آن را ارتباط مستقیم یا میان فرد می نامند. در این نوع ارتباط شخص پیام دهنده یا پیام گیرنده با یکدیگر تماس دارند و به همین جهت پیام دهنده و پیام گیرنده میتوانند به نوبت نقش خود را تغییر دهند و هر کدام به جای دیگری ایفای نقش نماید. وقتی با شخصی ارتباط برقرار میکنیم کار ما در حقیقت برقراری یک نوع اشتراک فکر و تفاهم اندیشه با اوست. مفهوم واقعی ارتباط با توجه به ریشه لاتین آن (در میان گذاشتن و تقسیم کردن) مفهومی است که لازمه آن فقط یک فرستنده فعال و یک گیرنده انفعالی نیست بلکه بازخورد دومی را که نیز تغییر دهنده طرز رفتار اولی است به حساب میآورد.
شیوع بیماری کرونا به ماندن اجباری مردم در خانهها برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس منجر شد که این امر علاوه بر همه مسائل و تبعات مختلف اقتصادی و اجتماعی موجب افزایش پدیده خشونت خانگی مانند آزار کودکان، زنان، سالمندان و معلولان در برخی از خانوادهها شده است.در ابتدای امر تصور میشد که خانوادهها با گذراندن زمان بیشتر در کنار یکدیگر بتوانند به بهبود روابط خانوادگی از جمله بین همسران و بین والدین و فرزندان بپردازند و دوران قرنطینه، فرصتی برای ترمیم فاصلههایی که در عصر جدید و ابزارهای الکترونیکی و فضاهای مجازی ایجاد شده است باشد اما به مرور زمان، شواهد چیز دیگری را در بین برخی از خانوادهها نشان داد که حاکی از بروز اختلافات و تنشهای جدی بین آنها بود و این به نوبه خود نشانگر اهمیت کسب مهارت های ارتباط موثر می باشد.
مهمترین اهداف آموزشی این دوره عبارتند از:
- آشنایی با ارتباط موثر و عوامل دخیل در شکل گیری ارتباطات و برقراری آن در افراد مختلف
- نقش تیپ های شخصیتی در برقراری ارتباط موثر
- اهمیت نحوه کلام ، زبان بدن و ارتباطات غیرکلامی در ارتباط موثر
- موانع به وجود آمدن ارتباط موثر و راههای مقابله با آن
- آشنایی با راهکارهای ارتباط موثر بین والدین و فرزندان
معرفی مدیر دپارتمان مهارت ارتباط موثر
دکتر معصومه حاتمی(فوق دکترای روانشناسی)
استاد دانشگاه وکارشناس صدا و سیما
مولف 6 کتاب و 15 مقاله علمی-پژوهشی
سوابق آموزشی:
– مدرس دانشگاههای عدالت و امارات و تدریس عناوین درسی روانشناسی شخصیت، روانشناسی تربیتی، کلیات و اصول مشاوره و…
– کارشناس برنامه های مختلف شبکه یک،دو، سه،چهار، سلامت، خبر و آموزش
– مدرس دوره های ضمن خدمت خلاقیت و نوآوری و تأثیر آن در محیط آموزشی، راه کارهای تلفیق علم ریاضی با علوم انسانی ، پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر، طرح مکمل و فوق برنامه، نقش زن در خانواده و تأثیر آن در پیشبرد اهداف اسلامی، بیماریهای مقاربتی ، آمار توصیفی و استنباطی ویژه مدیران و… آموزش و پرورش
– استاد راهنمای دو طرح پرسش مهر کشوری
– مدرس طرح توجیهی جشنواره خوارزمی
– مدرس آموزش خانواده در طرحهای بصیرت سپاه و وزرات دفاع و نهاجا
سوابق اجرایی:
– عضو هیات علمی و هیات مدیره مرکز مشاوره بهار زندگی
– مشاورتخصصی در کلینیک های مرکز مشاوره روشنا پاسداران،مرکز بهار جنت آباد، درمانگاه منطقه 14
– مدیر اجرایی در پروژه نگرش سنجی در انتخابات مجلس هشتم در سراسر کشور
– ناظر طرح های تحقیقاتی و پژوهشی خلاقیت و نوآوری منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی
– دبیرکمیته پژوهش آموز ش و پرورش منطقه سامن
-دبیر ستاد بزرگداشت سال شکوفایی و نوآوری آمو زش و پرور ش
[/et_pb_text][et_pb_video src=”http://0ta100holding.ir/wp-content/uploads/2020/10/ertebat1.mp4″ image_src=”http://0ta100holding.ir/wp-content/uploads/2020/10/ertebat-moaser.jpg” play_icon_color=”#1fd7e0″ thumbnail_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.6)” _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ border_radii=”on|7px|7px|7px|7px” border_width_all=”7px” border_color_all=”#1fd7e0″ module_alignment=”center” sticky_enabled=”0″][/et_pb_video][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]