بیزینس کوچینگ چه کمکی به کسب‌وکار ما می‌کند؟

“اگر چشم‌اندازتان شفاف نباشد، هر فرصت منحصر به فردی حواس شما را پرت خواهد کرد و مانع پیشرفت شما خواهد شد.

Tracy Cherpeski- کوچ کارآفرینی و سلامتی

اگه می‌خواهید از کارمند بودن و کار کردن برای دیگران دست بکشید و خودتان یک کسب و کار ایجاد کنید، دارید خود را آماده‌ی ورود به فضای کسب و کاری می‌کنید که در آن سرعت بروز شکست‌ها و پیروزی‌های متعدد بالا می‌رود.

قرار است کسب و کار نوپای شما زنده بماند

متخصص بودن در یک فن خاص یک چیز است و متخصص عمومی بودن در صنعت یا رهبری یک سازمان چیز دیگری است. در اینجا شما با مسائلی همچون رکود و کسادی سر و کار دارید. می‌توانید خودتان را از دریافت هرگونه کمکی از دیگران به دور نگه دارید، روشی که خیلی از صاحبان کسب و کار های نوپا انتخاب می‌کنند؛ یا می‌توانید از یاری بیزینس کوچینگ برای کسب و کارنوپای خود بهره‌مند شوید.

ورود بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ کمک می‌کند شما از جایی که هستید به جایی که می‌خواهید باشید حرکت کنید؛ تنها چیزی که لازم است همه توجه‌تان را به آن اختصاص دهید، «خودتان» و «هدفتان» است؛

تا زمانی‌که کسی شما را از منطقه آسایش‌تان خارج نکند متوجه نخواهید شد که توانایی انجام چه کارهایی را دارید.

اگر داشتن یا استخدام یک بیزنس کوچ موضوعی است که به آن فکر کرده‌اید، اما هنوز در تصمیم‌گیری تردید دارید یا به یک نتیجه قطعی در این‌باره نرسیده‌اید در اینجا چهار دلیل آورده‌ام که می‌تواند در این تصمیم‌گیری به شما کمک کند:

۱ – طوفان فکری درخشان

“هیچ کس دقیق‌تر و باهوش‌تر از همه ما نیست”، به عبارت دیگر قدرت جمعی بسیار قدرتمندتر از قدرت واحد است.
بیزینس کوچینگ بستری را ایجاد می‌کند که ایده‌های شما و تیم شما فوران کنند و همچنین ایده‌های جدید و نو خلق شود.
هرکسی می‌تواند یک نرم‌افزار طوفان فکری رایگان را دانلود کند و از آن در جهت تولید ایده‌های ناب استفاده کند، اما “هنر” این است که ارزش‌ها و باورهای شخصی پشت این ایده‌ها و نیت‌ها – که به چشم نمی‌آیند را درک کنیم.

۲ – برون‌ریزی ایده‌ها

در هیچ‌کجا کسی را پیدا نمی‌کنید که کارتان را دقیقا مطابق خواسته شما انجام دهد. یک بیزینس کوچ سعی می‌کند تمام افکار و ایده‌های خودش را از مغزش بیرون کند و با حضور کامل به شما گوش دهد. این‌کار باعث می‌شود پرسش‌های قدرتمندی از شما بپرسد تا شما عمیق‌ترین و ریشه‌دارترین ارزش‌های‌تان را ببینید و براساس آنها بذرهایتان را بکارید.
بهترین بخش ماجرا این است که بیزینس کوچ، تمام قضاوت‌های خودش را بسته است و به‌جای قضاوت کردن شما به دنبال راهی است که شما را به سمت اهداف‌تان هدایت کند.

۳ – پاسخ‌گویی و مسوولیت‌پذیری

جالب است بدانید که وعده‌ها و قول‌هایی که ما به خودمان می‌دهیم، نسبت به‌ زمانی‌که به کس دیگری قول می‌دهیم بسیار کمتر محقق می‌شوند. یک بیزینس کوچ مانند یک شریک حسابرسی عمل می‌کند و در زمانی که شما برروی دستیابی به اهدافتان متمرکز هستید، استراتژی‌های شما را به چالش می‌کشد.

۴ – برای دریافت راهنمایی

یک بیزنس کوچ افکار، اهداف و تمایل شما به رشد را به چالش می‌کشد. همچنین مانند یک مدل عینی، تجربیاتش را به اشتراک می‌گذارد. علاوه بر این، با بینش منحصر به فردش آگاهی کسب و کار شما را گسترش می‌دهد.

زمانی‌که برای شما یک پازل هدیه می‌آورند، ابتدا بسیار هیجان‌زده می‌شوید و سپس کمی دلسرد؛ چون باید تعداد زیادی قطعات کوچک را در کنار هم قرار دهید. در این لحظه شما به یک دستورالعمل نیاز دارید تا راهنمایی کند که کدام قطعات را در کنار هم قرار دهید.

هر فردی برای حرکت از جایی که هست به جایی که می‌خواهد باشد یک دستورالعمل یا یک نقشه راه نیاز دارد؛ اما اغلب ما در چنین شرایطی اولین کاری که می‌کنیم این است که تمام شب را با قطعات ورمی‌رویم.

در استفاده از بیزینس کوچینگ معیار این نیست که تعداد زیادی تکنیک و ابزار را یاد بگیرید که ممکن است در مدت ۱۸ ماه منسوخ شوند. ارزش کوچینگ ابزار های ذهنی‌ای است که مراجع (کوچی) می‌آموزد و به او کمک می‌کند که بتواند به سمت جلو پیش رود و موفقیت را در دنیای داخل و یا خارج از کسب و کارش تجربه کند.